Wist je dat er in Nederland meer fietsen dan inwoners zijn? Gemiddeld gezien heeft elke Nederlander twee fietsen! Als je dat soort verhalen tegen je internationale vrienden vertelt uit Duitsland, Frankrijk of Amerika, dan lachen ze zich rot. Het is immers ook eigenlijk ontzettend gek als je er over nadenkt. De fiets wordt gebruikt voor vrijwel alles. Van het vervoeren van je kerstboom tot het wegbrengen van je kinderen naar school. Boodschappentassen hangen aan je stuur of je gaat bij je vriendje voor op zijn stang zitten. Zelfs honden worden meegenomen op de fiets! Maar de ouderwetste fiets kent inmiddels een modern en nieuw jasje. Lees snel verder om meer te leren over (elektrische) fietsen!
Snel, sneller, snelst
Door weer en wind of juist de brug op en af. Het kan allemaal wat zwaar zijn om dit op manuele krachten te doen. Gelukkig is de e-bike al een langere tijd in opkomst en dit maakt het fietsen voor jong en oud interessant en ook nog ontzettend leuk. Het is toch fijn als je niet helemaal bezweet aankomt op school of op je werk. Maar de e-bike is niet het enige dat je de laatste jaren steeds vaker in het straatbeeld kunt zien verschijnen. De elektrische fietsen zijn er nu namelijk ook bijvoorbeeld in elektrische bakfietsen. Daarvan is bijvoorbeeld de Urban Arrow een mooi voorbeeld. Het is ontzettend handig om je kind met een Urban Arrow elektrische bakfiets naar school te brengen. Zeker als je bijvoorbeeld in een grote stad woont waar parkeren ontzettend moeilijk is. Ook is het goed als je je kinderen op deze manier al mee neemt in het verkeer. Zo leren ze opletten en raken ze vertrouwt met veel verschillende verkeerssituaties. Daarnaast doet de frisse lucht en wat lichaamsbeweging hun natuurlijk ook goed!
De fietsenmaker
Helaas gaat er waarschijnlijk ook wel eens wat kapot aan je fiets. En misschien ben je dan niet de handigste. Gelukkig zit er in elke buurt in Nederland waarschijnlijk wel een fietsenmaker waar ze met veel plezier je band plakken. Dit is overigens een kleine misvatting, want een fietsenmaker plakt doorgaans geen banden. Zij kiezen er voor om vaak je gehele binnenband te vervangen. Waarom dat zo is, geen idee. Misschien dat ze er meer aan kunnen verdienen? Of juist omdat het sneller is en minder tijd kost. In ieder geval, waar zouden we zijn zonder de fiets en de fietsenmaker!